Blog

Razlika između agencije i inhouse marketing tima

Razlika između agencije i inhouse marketing tima

Kako talas digitalne pismenosti uzima sve više maha u Srbiji i regionu, veliki broj preduzetnika dolazi u dilemu oko angažovanja agencije ili zapošljavanja novih ljudi u marketing timu.

Najveći problem započinje u samom početku zbog nedovoljnog razumevanja specifičnosti struke. Prosečan preduzetnik veruje da će jedna osoba koju zaposli moći da radi poput hobotnice na više projekata odjednom, konstantno.

Svima u Srbiji je jasno da opis posla ne znači ograničenje poslovnih dužnosti. Primera radi, kasiri u radnjama imaju u opisu posla da rade jednu od tri dnevne smene sa potencijalnim slobodnim danom u nedelji i da brinu o naplati na kasama. Svakako ćete videti kasire iza radnje kako rade istovar robe, slažu robu (merchandising), popisuju cene, peru pločice i mnoge druge aktivnosti koje su mimo opisa posla. Kad biste ih pitali zašto je tako, slegnuće ramenima i reći će „to mi je posao“, zato što su navikli na multi-tasking i pokrivanje više pozicija u okviru svoje.

Kao i u svakoj struci, u „digitali“ je katastrofalna greška zaposliti stručnjaka jedne oblasti a forsirati ga da radi još nekoliko u kojima nije značajno vičan. Web developer ne može raditi kampanje na društvenim mrežama, grafički dizajner ne može razmišljati i o PR tekstovima, social media administrator ne može da programira, i dr. Sve je ovo moguće, ali je daleko od produktivnog i isplativog.

Dakle, ukoliko ste poslodavac i razmišljate o tome da pronađete univerzalnog igrača koji bi pokrivao više pozicija – srećno! Možda ćete i naći, ali se pripazite sledećih problema: to rešenje neće biti jeftino iz više razloga – osoba koja bi pristala na takav poslovni dogovor će biti svesna u šta se upušta i tražiće visoku platu, a takođe postoji rizik od povećanog poslovnog pritiska koji retko koji „digitalac“ danas želi sebi da dozvoli. Ukoliko se pretovari poslom a pritom ne bude plaćen koliko želi, šansa da se zadrži na duge staze je izuzetno mala.

Svakako, inhouse rešenje ima i pozitivne strane! Ukoliko ste kao poslodavac svesni obima posla koji očekuje vaše buduće digitalce, verovatno ćete uzeti dvoje ili više zaposlenih i oformićete tim. Imaćete svoj tim ljudi na raspolaganju u svako doba radnog dana i mogu uneti talas svežine u vašu kompaniju. Razumeće i živeće vaše korporativne vrednosti i znaće u svakom trenutku šta je potrebno uraditi kako bi se imidž firme unapređivao. Sa druge strane, bićete finansijski opterećeni bruto platama, dok se takođe može doći do krajnje granice znanja i iskustva te bi vam bili neophodni konsultant, senior ili agencija koji bi povremeno uskočili u pomoć, što je opet dodatan trošak. Ovaj problem se može donekle rešiti specijalizovanim treninzima i obukama, ali nije krajnje rešenje.

Prednosti unajmljivanja agencije su višestruke, ali takođe imaju svoje mane. Jednom fakturom plaćate čitav tim stručnjaka za relevantne oblasti koje su vama neophodne za poslovanje, a to je skoro uvek jeftinije od angažovanja novih ljudi u okviru kompanije. Zaposleni u agenciji nemaju korporativan pritisak i potpuno posvećeno rade ono što je zadato, za šta im je potrebno manje vremena a kvalitet je na višem nivou. Problem na koji nailaze poslodavci jeste nedovoljno razumevanje korporativnih vrednosti i posvećenosti agencija, kao i nedostatak apsolutne kontrole. Ukoliko napravite dobru selekciju agencije koja razume vašu korporativnu politiku, želi stalnu komunikaciju sa vama i posvećena je, nećete imati problem. Nedostatak apsolutne kontrole je nešto na šta biste morali da naviknete, jer agencije imaju i druge klijente, te se trude da svako dobije maksimalnu pažnju i vrhunski kvalitet usluge.

Da sumiramo prednosti i mane agencije i inhouse marketing tima:

Agencija

Prednosti:

  • Visok nivo znanja i iskustva u relevantnim oblastima
  • Jeftinije rešenje
  • Objektivan pogled na vaše poslovanje
  • Nedostatak korporativnog pritiska
  • Kreativniji i direktniji pristup vašem poslovanju.

Mane:

  • Nedostatak apsolutne kontrole
  • Najčešće niste jedini klijent
  • Zbog prethodno navedene mane, najverovatnije će posao malo duže trajati nego da se radi inhouse.

Inhouse

Prednosti:

  • Ukoliko je više ljudi angažovano, većinski deo problema je rešen
  • Dostupni su u svako doba
  • Posvećeni su samo vašem poslovanju
  • Razumeju i žive kroz vaše korporativne vrednosti.

Mane:

  • Ukoliko je jedna osoba angažovana, kvalitet posla će biti slab a zaposleni može da „pukne“ pod pritiskom
  • Skuplje rešenje (ulaganje u tehničku opremu, plata + doprinosi)
  • Teško je naći kvalitetne kandidate
  • Problematika sa granicom znanja i iskustva u relevantnoj oblasti.

Imate ideju za projekat?

Tu smo za vas!

Sigurni smo da želite da saznate više o digitalnom svetu i kako da razvijete svoje poslovanje u tom prostoru. Pošaljite nam mail ili nas pozovite za razgovor ili konsultaciju!

Top